Werkplekken faciliteren en inrichten dat doen veel partijen. Echter kiezen wij ervoor om ook de inkoopprocessen via E-business tools aan te bieden. Daarom dat we voor de toevoeging ‘in het kwadraat’ gekozen hebben. We schreven erover in onze vorige blog. Maar hoe stel je vast of deze nieuwe dienst ook bij jouw organisatie past? Dit zijn enkele redenen:
Reden 1: Het inrichten en onderhouden van werkplekken vereenvoudigen
Afhankelijk van de grootte van de organisatie kan werkplekbeheer meer dan een dagtaak zijn. Daarbij gaat het niet alleen om het installeren van alle gewenste applicaties per gebruiker, maar ook om het bestellen van de juiste hard- en software.
Reden 2: Tijdsdruk of stress bij calamiteiten tegengaan
Een medewerker is een laptop of smartphone kwijtgeraakt. Ben je zelf voldoende in staat om dataverlies op afstand tegen te gaan en binnen een half uur een nieuwe werkplek weer in de lucht te hebben? Van razendsnel kunnen doorwerken worden medewerkers blij.
Reden 3: Je wilt af van onvoorziene kosten
Weet je nu precies wat een werkplek kost, dus de hardware, de service en al het gedoe rondom bestellingen en de afhandeling van facturen? We maken vooraf helder wat een werkplek exact per maand kost door naar het totaal te kijken.
Reden 4: Van werken een feestje maken
Deze reden is interessant voor de HR manager. De nieuwe generatie zal eerder willen werken bij een bedrijf waar ingespeeld wordt op de behoefte van het individu. Werken wordt een feestje doordat er keuze gegeven wordt in apparaten die online besteld mogen worden. De opdracht kan direct naar de leverancier en bij akkoord wordt deze de werkplek vaak dezelfde dag nog verzonden. Zelfs naar het huisadres. Bij aankomst pakt de medewerker deze uit en meldt zich op het systeem aan. Twintig minuten later is het systeem volledig ingericht en kan de medewerker bij alle applicaties, data en mail.
Reden 5: Het voorkomen van datalekken en boetes
Werkplek as a Service betekent ook dat er individueel gekeken wordt naar mogelijke risico’s. Dat betekent het inregelen van autorisatie niveaus, het mogelijk beperken van functionaliteiten en advies rondom het veilig opslaan van informatie. Het voorkomt dat er melding gemaakt moet worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die een grote boete tot gevolg kan hebben.
Reden 6: Er is behoefte aan een ‘Closed loop’ voor werkplekbeheer
Onze nieuwe dienst past ook bij organisaties die vanaf de aanschaf van een werkplek tot aan het veilig afvoeren volledig ontzorgd willen worden. Werkplekken beheren kent immers veel nevenactiviteiten die onder andere te maken hebben met service- en bestelprocessen.
Werkplek as a Service zorgt voor ultieme ervaringen van medewerkers en brengt bestaande tijdrovende handelingen van inkoopprocessen en werkplekbeheer in één oplossing bij elkaar.
Meer weten?
We leggen het graag persoonlijk aan je uit tijdens een demonstratie of (online) gesprek.